Bön till frälsning

Om du känner att du skulle vilja be Jesus komma in i ditt liv. kan du be den här bönen:

"Herre Jesus, jag behöver Dig! Jag har gått min egen väg och syndat emot Dig. Tack för att Du har dött och uppstått för mig. Förlåt mig mina synder! Nu öppnar jag mitt hjärta för Dig och tar emot Dig som min Herre. Tag över ledningen i mitt liv och gör mig sådan Du vill att jag ska vara. Amen."

Så här omvänder du dig - ditt viktiga beslut!

"Om du med din mun bekänner att Jesus är herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad"

Detta är Guds ord i bibeln (Rom. 10:9) och är ett under i sig att få ta emot Jesus i sitt hjärta. Men när du gör det inträffar detta under och du blir "född på nytt", du blir en ny människa.

Det här är inget som kan förklaras på ett logiskt mänskligt vis utan det som Gud gör är ett under, stora ting som bara Gud kan göra. Vi kan bara ta emot denna nådegåva som det är. Men det kommer att vara den största gåvan du någonsin kan ta emot, Guds gåva till oss!
När man tar emot Jesus, bekänner att man är en syndare och ber om förlåtelse, så blir man frälst. Den största synden är att man har gått sina egna vägar i stolthet och inte velat ha med Jesus att göra. Att en människa syndar är bara en konsekvens av att hon är en syndare. Därför räcker det inte att bara försöka bli en "bättre"  människa. I frälsningen blir du först och främst förlåten för att du har gått dina egna vägar och inte velat ha med Jesus att göra - du blir rättfärdig!

hander knappta fadervar 200

Var någonstans?
När du läser på sidorna för hur det gick till när människor blivit omvända ser du att platsen är inte är alls viktig. Det kan vara i köket, på badstranden, i kyrkan eller på en parkbänk. Det är ditt hjärtas val som är avgörande och det finns ju var du än befinner dig. Lämna ditt liv till Jesus, han kommer aldrig att göra dig besviken.

UA-132199659-1